divendres, 30 d’abril del 2010

ELS FALSOS TDAH


Em deien que la meva filla a l’escola, era una nena ben especial, tant, que el seu professor de matemàtiques la va fer fora de classe per insuportable.


A l’escola deien que tenia Hiperactivitat i Dèficit d’Atenció i el psicòleg clínic va confirmar el diagnòstic precipitat del professor.

Vam canviar d’escola, de mètode i de psicòleg. De sobte aquell diagnòstic va deixar de presentar símptomes i, per tant, va desaparèixer.

En realitat el malalt era el sistema d’educació. El que mancava era motivació, dient-ho d’una forma eufemística, aquella escola no tenia mestres, només professors i tècnics.

Un ensenyament sense amor no motiva i la motivació es l’ ingredient essencial de l’atenció, de l’aprenentatge i de la memòria.

Si el que aprens no t’ho saps, és perquè no ho assaboreixes; si les teves paraules només repeteixen el que diuen els llibres però no te el context significatiu que et surt de dins, si el que pronuncies, no ressona en el teu cor, possiblement tindràs un dèficit d’atenció i el psicòleg clínic t'ho confirmarà.

Alerta pares amb els FALSOS DIAGNÒSTICS!!!!!

3 comentaris:

  1. Casualment buscant el telf. de l' EAP de Granollers, per comentar-li al psicopedagog l'enessima topada del meu fill de 9 anys amb la seva mestre, he topat amb aquesta web, i quina sorpresa, doncs veig reflexat exactament el nostre "problema".
    El meu fill ha sigut diagnosticat "nen amb altes capacitats" pel CSMI de l'Hospital de Sant Rafael de Bcn.,i té molts problemes a l'escola pública on va. Problemes amb els mestres, d'agressivitat, manca total d'interés,baralles, etc.
    Malgrat l'informe psicològic, tot el que han fet tots plegats es dir que el nen es conflictiu, que porta un "mal camí",que té un "problema de manca de limits", etc.
    La vida familiar es un infern. El nen no vol anar a l'escola: no es vol llevar els matins, no vol dormir a les nits, i tot perque s'aborreix a l'escola.
    No podem pagar una escola privada, ni tan sols concertada.Es terrible per nosaltres pensar que un nen tán intel.ligent es perdi pel camí i no arribi mai enlloc.
    El representant de l'EAP, només creu la versió de la mestre, i més encara quan a l'última reunió li varem explicar que els comportaments violents ara també sovintejaven a casa.
    Algú ens pot dir que podem fer? Qui ens pot ajudar realment?

    ResponElimina
  2. Sabem que dins de les nostres escoles no tenim sempre especialistes que puguin abarcar totes les respostes educatives. En el cas dels nens amb altes capacitats això passa molt sovint. Estem treballant per formar als professors i mestres per a que puguin tenir eines i respostes pedagògiques pertinents. Mentre, rebem els nens i les seves famílies a la consulta i aconsellem fer un treball d'assessorament a l'escola, també aconsellem que els nens vagin al taller d'habilitats socials i d'autoestima.

    ResponElimina