diumenge, 23 de maig de 2010

Un nou lideratge

Ens recordem de Sòcrates? Des de la metodologia socràtica el paper del mestre és clau, és el que entenc com a nou lideratge. Exigeix una nova manera de treballar a classe i, per tant, una nova manera d’actuar. Cal tenir present que el docent ha d’abandonar la manera d’actuar tradicional i ha d’adoptar una autoritat instructiva. S’entra de ple en una pràctica no directiva, on es potencien la cooperació entre alumnes i desapareix la figura del profesor que ho sap tot. Apareix el professor acompanyant, àrbitre, col·laborador i pensador. Ha de ser l’acompanyant en el deixar fluir la reflexió, el pensament, potenciant l’emergència del sentir i provocant preguntes en lloc de donar respostes. En definitiva, fugir de l’adoctrinament.
Aquesta és la meva manera d'entendre el paper del docent.


Montse Romagosa

1 comentari:

  1. Totalment d'acord. I diria més...donat que els nostres nens estan habituats a tants estímuls visuals i auditius que, en molts casos, només els fan actuar com a receptors passius, el docent ha de treballar per fer que l'alumne s'involucri totalment en el seu propi procés d'aprenentatge i que desenvolupi eines que li serveixin per al seu creixement personal al llarg de la vida.

    ResponElimina