Quan ha estat detectat des de l’escola:
En principi si el nen/nena no presenta cap símptoma que faci pensar en alguna intervenció, no cal fer res.
Si està avorrit, molesta als altres, pregunta massa, està trist, no juga amb ningú al patí, cal que l’especialista del centre (mestra d’educació especial o psicopedagoga) hi intervingui.
Si el nen o nena expressa el seu malestar a casa, cal parlar amb la tutora.
Si la família ho creu convenient, per tenir la certesa que el seu fill o filla ho és, pot acudir a un especialista d’altes capacitats.
Quan un nen/ nena té el diagnòstic:
L’ha de portar a l’escola, entregar-li una còpia a la tutora i a l’especialista d’atenció a la diversitat. També pot parlar-ne amb l’equip directiu.
Si l’escola ho creu convenient, per tal d’ajustar la resposta educativa, pot fer una demanda a l’EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic) dels Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament, n’hi ha un per districte. Aquests s’encarreguen d’orientar a l’escola per atendre les necessitats educatives dels nens.
En cas que l’escola no pugi oferir una resposta educativa adequada al nen/nena amb altes capacitats, es podrà demanar a Inspecció un canvi d’escola per a que es pugui trobar-ne una que estigui preparada per atendre les seves necessitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada